Träff med Hbtq-Vänstern på kongressen

Under Vänsterpartiets kongress i januari kommer Hbtq-Vänstern passa på att ses. På kongressen samlas många Vänsterpartister från hela landet och det är därför ett bra tillfälle för oss att ha en träff/möte. Samordningsgruppens tanke med träffen är att vi ska gåigenom vad nätverket har åstadkommit sedan förra kongressen och vad vi ska göra framöver, vi ska även besluta om vilka vi vill ska sitta i samordningsgruppen fram till nästa kongress. Dessutom vill vi passa på att ta låta alla deltagare berätta vad som är på gång runt om i distrikten och så vill vi ta ett gruppfoto när vi är många som samlas.

Datum: 2014-01-11 (lördag)

Tid: 09:00-09:40

Plats: Riddarsalen på Munchenbryggeriet.

Anmälan: ingen anmälan krävs

Som ni vet sedan tidigare har nätverket ingen egen ekonomi. Så det är de personer som är på kongressen eller som kan ta sig dit själv som kan delta på träffen. Vi har ingen möjlighet att betala ut reseersättning.

Ni som kommer att delta får gärna börja fundera redan nu på vad ni vill att nätverket ska satsa på den kommande tiden. Vad kan vi fylla för roll under valrörelsen? Fundera även på om du vill sitta i samordningsgruppen eller om det finns någon annan som du vill ska sitta i gruppen.

Här kan du läsa mer om nätverkets ändamål: https://hbtq.vansterpartiet.se/detta-ar-hbtq-vanstern/

Välkomna önskar samordningsgruppen