Väkommen på valupptakt för Hbtq-kandidater

IMG_0592Den 26-27 april bjuds alla öppna hbtq-kandidater och kandidater som vill driva hbtq-frågor in till en valupptakt i Stockholm. Syftet är att peppa och stärka oss. Vi vill att våra kandidater ska synas och känna sig starka och kunniga inför de kommande valrörelserna. Under helgen kommer vi att ha möjlighet att diskutera, lära känna varandra och öka vår kunskap på ett flertal områden.

Programmet kommer att innehålla bl.a. följande punkter

• Vänsterpartiets Hbtq-politik. Viktiga ställningstaganden. Vad har vi gjort och vilka är de viktiga frågorna framöver.
  • Valprofil och de centrala valfrågorna. Vilken roll kan vi ha som öppna Hbtq-kandidater? Vad finns det för material och vilka frågor och krav kommer att vara de ”heta”.
  • ”De viktiga hbtq-frågorna i valrörelsen och under den kommande mandatperioden.”
  • Mediaträning – praktiska tips och träning i hur vi kan hantera kontakter med media under valrörelsen.
  • EU-parlamentsvalet

Tider: lördag fika från 11:30. Programmet startar 12:00 och avslutas söndag ca kl. 14:30.

Plats: möteslokal på landstingshuset i Stockholm, Hantverkargatan 45

Kostnad, resa, boende: Alla deltagare betalar en avgift på 1500 kr. Detta ska täcka kostnader för resa och boende för de deltagare som inte bor i stockholmsområdet. Viktigt att boka billiga resor. Vi bokar plats på ett vandrarhem. Meddela i anmälan om du behöver boende. Har du möjlighet att bo hos någon vän så är det bra. Nätverket har ingen egen ekonomi och alla kostnader måste täckas av deltagaravgifterna.

Anmälan: skicka din anmälan till [email protected]. Fyll i anmälningsblanketten. Senast den 7 april vill vi ha din anmälan. Anmälan är bindande, men kan överlåtas.

Har du frågor: maila [email protected]

Välkomna!

/samordningsgruppen för Hbtq-Vänstern

Ladda ned inbjudan och anmälningsblankett: Väkommen på valupptakt för öppna Hbtq