Lyckad helg på Syninge kursgård!

Vi var ca 30 personer samlades på Syninge kursgård för en första träff med Hbtq-Vänstern. Vi lyssnade bl.a. på föredrag av Ulrika Westerlund, förbundsordförande för RFSL och Hans Linde, Vänsterpartiets talesperson i hbt-frågor. Vi hann förutom föredrag med både organisatoriska och politiska diskussioner. Under kvällen hade vi tid att lära känna varandra och planera inför kommande projekt och arrangemang. Inom kort kommer de nya riktlinjer som vi antog under konferensen att publiceras här på hemsidan.

En reaktion på “Lyckad helg på Syninge kursgård!

1. Hej! Toppen att detta har kommit igång! Ni ser ut att ha haft en bra och givande helg. Det som inte verkar ha lyckats fullt ut är att distrikten inte lyckats komma ut med inbjudan i tid / inte alls till medlemmarna i vänsterpartiet lokalt. Därav deltog ingen från Västerbotten. I Umeå har RFSL alltid varit ett mycket stark förening och som FD aktiv RFSL och vänsterpartiet så blev man ju besviken när vi fick veta detta långt efteråt…?! Men detta kanske kan styras upp och vi får hoppas att HBTQ vänstern blir känd över hela landet och många vill vara med! Trevlig sommar! / Åsa från Umeå